Wolfsblut
Generelle oplysninger
Way2Care I/S
Havrevænget 13, 4700 Næstved
TLF: +4523329391
CVR: 43977679
Bestilling
Der kan bestilles hele døgnet hos Way2Care.dk igennem hjemmesiden, 365 dage om året. Alle priser er i danske kroner inklusiv 25% moms. Når du har afgivet en bestilling på vores hjemmeside, vil du modtage en bestillings bekræftelse, der ikke er en juridisk bindende aftale, men alene en kvittering for, at vi har registreret din bestilling. Din bestilling er modtaget uden forbindtlighed, og vi har derfor mulighed for at annullere bestillingen. Bindende aftale er først indgået, når du modtager ordrebekræftelse fra os, og den får du, så snart vi har konfirmeret, at varen er på vej til dig.
Betaling
Way2Care I/S modtager online betalinger med Visa, Mastercard, ApplePay, Google Pay, Mobilepay, Anyday og Viabill.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Way2Care I/S benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Way2Care I/S’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Rabatkuponer
Kun én rabatkupon kan bruges per transaktion. Hver kunde må kun bruge én enkelt rabatkupon. Rabatkuponer må kun bruges af netop den gruppe eller de individer som kuponerne er tiltænkt.
Misbrug af rabatkuponer kan medføre suspendering og/eller annullering af involverede konti samt ordrer. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise din ordre. Spørg, hvis du er i tvivl.
Kontrol af vare
Vi anbefaler kraftigt, at du gennemgår leverancen ved modtagelsen, og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på varen grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto). Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordreseddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.
Er der sket skade under transporten, så skriv til os på [email protected]. Medsend meget gerne billeder af skaden, da det letter ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet inden for få dage. Ombytning vil naturligvis være uden nogen omkostninger for jer.
Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, skal du kvittere med forbehold på fragtbrevet. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.
Levering
Når din ordre er klar, vil du modtage en e-mail fra os, om at varen er overgivet til levering.
Leveringstiden er som regel 1-3 hverdage på de fleste varer, der er på lager. Når vi har afsendt din ordre, vil du modtage en e-mail med et T&T nummer (Pakkenummer). Med dette pakkenummer kan du spore din pakke hos udvalgte fragtfirmaer.
Der kan forekomme ekstra forsendelsesomkostninger i forbindelse med levering til ikke bro-faste øer og udland.
Leveringsprisen varierer alt efter vægten på forsendelsen fra 39 kr. til max 49 kr.
Leveringstidspunkt:
Chaufføren kan ringe inden ankomst, men dette er ikke en garanti.
I tilfælde af forsinkelse gælder købelovens regler om forsinkelse. Det betyder, at du kun har ret til at ophæve købet, hvis forsinkelsen er væsentlig. Du har ikke krav på kompensation for forsinkelse, og kan kun kræve erstatning efter dansk rets regler om erstatning.
Afhentning af varer: Du kan afhente din vare i nærmeste posthus/pakkeshop.
Fortrydelsesret
Du har som kunde 30 dages fortrydelsesret, når du handler på way2care.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 30 kalenderdage efter den dag du har modtaget hele din vare.
Du skal inden for 30 kalenderdage fra modtagelse af varen give os tydelig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal enten afgives per e-mail til [email protected], eller ved at benytte vores formular tryk her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen eller ønsker du at annullere din ordre inden levering, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet.
Hvis du ønsker at få tilsendt varen på ny, skal du selv betale for ny fragt ved genlevering.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi anbefaler, at du kontakter kundeservice, inden du returnerer en vare da dette fremmer ekspeditionen af din fortrydelse.
Send en mail til [email protected] oplys et emne, samt ordrenummer, så vender vi hurtigt tilbage med instruktioner om, hvordan varen skal returneres.
Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering påhviler kunden. Vær opmærksom på, at udgifterne for returnering af større varer kan være ret høje, afhængig af pakkens mål og vægt. Vi anbefaler, at du undersøger forskellige fragt- og prismuligheder inden retursending. Bemærk at pakker skal sendes med levering direkte til vores adresse. Returpakker sendt direkte til pakkeshop accepteres ikke.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Way2Care I/S at vurdere varens stand.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Blev din bestilling afregnet med et betalingskort (kreditkort) via internettet, vil beløbet være tilbage på din konto efter få dage. Hvis der er brugt Visa eller MasterCard, kan der gå op til 30 dage, inden din bank frigiver beløbet. Behandlingsperioden svinger meget fra bank til bank, og der er ikke andre end banken, der kan påvirke forløbet.
Se evt. e-mærkets beskrivelse af problematikken omkring MasterCard her: http://www.emaerket.dk/kend-din-ret/mastercardbetaling.aspx
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget hele varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Blev din bestilling afregnet med et betalingskort (kreditkort) via internettet, vil beløbet være tilbage på din konto efter få dage. Hvis der er brugt Visa eller MasterCard, kan der gå op til 30 dage, inden din bank frigiver beløbet. Behandlingsperioden svinger meget fra bank til bank, og der er ikke andre end banken, der kan påvirke forløbet.
Se evt. e-mærkets beskrivelse af problematikken omkring MasterCard her: http://www.emaerket.dk/kend-din-ret/mastercardbetaling.aspx
Returadresser
Hvis du fortryder købet, kan varen sendes retur til følgende adresse:
Way2Care
Havrevænget 13
4700 Næstved.
Det er ikke længere muligt at aflevere varer personligt på vores adresse.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtagelse og returneres af post/fragtmand til kunden med fragtregning. Du bedes vedlægge kopi af faktura, så vi har mulighed for at se, hvilken ordre forsendelsen tilhører.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Udover de 30 dage kan returnering af varer kun ske efter forud truffet aftale med Way2Care.dk
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Way2Care I/S i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Way2Care I/S dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Way2Care I/S
Havrevænget 13
Email: [email protected]
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Reklamationsretten omfatter ikke fejl og mangler, som skyldes, at du har ændret på varen, eller selv forsøgt at reparere den, uden vores samtykke.
Såfremt way2care I/S anmoder derom, skal du umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til Way2Care I/S i forsvarlig emballage. Way2Care I/S forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Der kan forekomme et undersøgelsesgebyr, såfremt Way2Care fået kundens aktive samtykke hertil, såfremt fejl eller mangler ikke konstateres ved en sådan undersøgelse
Du kan ikke ændre eller annullere en ordre, når den er behandlet. Du kan returnere et produkt efter at du har modtaget din ordre.
Produktbeskrivelser & Priser
Way2Care.dk og dets partnere bestræber sig på at være så nøjagtige som muligt. Way2Care forbeholder sig ret til prisændringer. Bemærk, at billeder på way2care.dk er vejledende og varens egentlige udseende kan derfor afvige fra udstillingsbilleder og produktbilleder på hjemmesiden.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Way2Care og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]
Oplysninger givet til way2care.dk bruges udelukkende til ordrebehandling. Oplysningerne gemmes i en database, således at way2care.dk ved senere handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. reklame-e-mail tilsendt, vil oplysninger bruges i reklameøjemed.
Derudover logges IP-adresse hvorfra ordre afgives. IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel. way2care benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slettet igen når kunden forlader hjemmesiden.
Cookies
På way2care.dk bruger vi cookies for at gøre dine besøg hos os lettere. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
På way2care.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected]
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus via klageportalen.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
Formularen kan udfyldes via dette link way2care.dk/fortrydelsesformular